Ogräs och nässelsoppa!

Idag känner jag att gammla Hippie Elle är i farten, jag tosslar omkring i en begie linne klänning och plockar ogräs och nu gör karin Nässel soppa.  Mumms!





Kreativ, jo men det är inte så svårt :)



Nässlorna ska vara små och kokas före att dom mixas(mosas), sen använder man spadet som kokades i så kasta inte det. Sen är det mer saker jag vet inte hur man gör men jag kikar lite då och då och försöker lära mig.
Jag har redan kommit halvvägs på boken "veronika bestämmer sig för att dö" och jag får ta en halvtimmas uppehåll för att inte läsa ut den på en gång, det är en väldigt tunn bok för en så bra text! Hoppas att den kommer på film snart, eller har den redan gjort de mån tro? Vet du?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0