Förressten !

Alla vill dö nån gång, ursäkter som att "jag kan inte lämna mina vänner" är bara en dålig förklaring för jag har inga riktiga skäl. Och en sak till - Varför är det så tabu att prata om at man har velat dött? Det om något är vel det normalaste som finns. Tänk så här, när du säger något fel till den snyggaste killen i klassen och du blir generad så säger man oftast "ååh jag ville bara dö" och "åh jag ville gå genom marken" man använder uttrycket omedvetet i små värdelösa sammanhang.

Förstår du?

Kommentarer
Postat av: J

Döden är nånting vi bleka svenskar är rädda för. Historiskt sätt när någon har dött har vi ju firat av den personen men i nutid så är vi väldigt rädda för de mesta och döden är ju det värsta som finns enligt många.. Så det är lite tabu och sorgligt när någon dör och de flesta undviker helst det som gör en ledsen och så.. lite av "bränt barn skyr elden"



Om man säger "ååh. jag ville bara dö" är mer att man tycker nånting är för pinsamt. man är aldrig seriös med det uttalandet utan man ville bara ha det ogjort och fly därifrån för att slippa det hela :P



Nattinatti vännen! Hoppas du kan sova nu :)

2011-05-19 @ 00:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0