Bakar äppel paj!



Äppel paj de luxe!
Fyll botten med äpplen, sockra och droppa lite citron över, sockra rabarber och lägg i mitten (centrum av kakan). Strö över potatis mjöl och havregryn.
Gör en snabb smul mör deg av smält smör, socker och mjöl. Vispa med elvisp så att allt blir små klumpar. Lägg yttligare ett lager med äpplen (se ovan) och droppa citron och strö över socker (brunt).

Woopwoop! in i ugnen tills den blir gyllen brun. Vipsa (vispa men vipsa låter bättre) marsan och ät så klart!



Jag har även rimmat idag till min mammas morsdags present! Jag visste inte att jag kunde det men tydligen är jag kung på de!

Här är rimmet-

Till min älskade mamma, du som älskar att damma, alla vet att du är en riktig flamma och när din rumpa aldrig varigt så vit kan du svalka dig med en is bit. På sommaren är alla glada och använder hatt och då kan vi leka tafatt i din torra rabatt. Vatten är viktigt precis som katten som frossar i skurvatten om natten.
Med denna kan du dock göra det med stil eller göra egen a-fil.
Du kan den tråkiga tränden bryta när du gör din goda kött gryta!

Visst rockade den sockarna av dig! fy fasen vad jag är bra! Nu ska jag hänga lepp och titta på johnny depp tjoråå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0