23 maj 2011

Jordens undergång verkar vara en myt, vad jag ser så är vädret soft och humöret på topp!
Hittde en blogg i dag som innefattar en unge tjejs liv efter våldtäckt och ganska milda men fortfarande drog problem. Jag blir som en tokig höns mamma som bara vill skydda henne under mina vingar!

Vart är den här ruttna efterblivna världenpå väg? Eller är det så att det är vi galna som är rätt och alla normala felande? Boken "veronika bestämmer sig för att dö" har gjort mig mycket mer öppen för tabu och rätt och fel.
Om droger finns, om moder jord har skapat dom och man använder dem innom medicin konsten, varför ska dom då vara förbjudna och mantlas av "destruktiva användare"?
Precis som frågan- är zebror vita med svarta ränder eller svarta med vita ränder.

Förstår du vad jag menar? Jag predrikar inte för en användning av droger men jag måste få vädra mina tankar ibland. Bi effekterna av droger är ärligt talat obeskrivliga, efter överdosen i sollefteå så fick jag lära mig på nytt att läsa skriva och gå. Jag kan fortfarande inte alla ord jag kunde förut, mitt i ett samtal kan jag tappa vad jag pratade om och är tvungen att få hjälp av de som lyssnat. Det är helt sjukt vad man gör för att få känna lycka. Men om ALLA använde droger så är det ju normalt, eftersom det inte finns något avvikande eftersom det inte finns en motsats. Och om alla förutom en missbrukar då blir det den stackaren som blir "den destruktive".

Vilket fall nu änner jag att jag spårar ur men till den här tjejen,-du är stark och stå emot, sök vänner som kan hjälpa dig för lycka är sällsynt men det går att uppleva.

Men för övrigt så är jag jäklar i mig den gladaste tjejen i valne! skriver snart <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0