Emma Dahlberg

Detta inlägg är till minne av Emma Dahlberg

http://www.youtube.com/watch?v=Bv5e5Wvr7t4

15/10 – 2009

Då hittades ett tomt skal efter en älskad och uppskattad själ. Det hjärta som en gång givigt så mycket kärlek och värme hade slutat slå fem veckor tidigare.  Denna ängel har berört så många människor och liv. Vi kommer aldrig få veta exakt vad som hände dig Emma, Vi kommer aldrig förstå hur du mådde. Men vi hoppas innerligt att du har fått den lycka du förtjänar.

 

Att leva med ångest är som att leva med en tung skugga i ditt inre. Det är känslan som får dig att vilja skära ett snitt på bröstet och vända kroppen ut och in. Få gömma den tjocka kväljande känslan tillsammans med din sköra kropp i ditt varma osynliga skal.



Många undrar och frågar varför man gör som man gör. Ett självskade beteende är ett sätt att få ur sig sina blockerade känslor. Att skära sig, det är som ett utgångs hål för det tryckande obehag som äter upp en. 
Jag kämpar varje dag mot självskade impulserna. Men det är svårt. Tänk dig att du ska låta bli att äta när du är hungrig. Att inte andas när du desperat behöver luft.
Frågan är oftast ”gör det inte ont?”. Svaret på den frågan är lättare att svara på än varför man gör det. – Att välja mellan att du i evighet får leva med en tung sten på ditt hjärta, ett varmt grepp om din hals som begränsar ditt luft intag.
Eller att få ta sig tid för sig själv. Göra något som endast gynnar dig, ingen annan.
Det lämnar all din tyngd och ångest på golvet under dig, Och i några minuter försvinna från denna grymma värld. Bara vara utanför din kropp.
Det är den känslan som är så underbar och farlig. Som får mig att känna mig mer levande än någonsin och så nära döden att min längtan till andra sidan blir mättad.

 Alla är vi unika. Vad är ångest för dig?


Kommentarer
Postat av: sara

hon tog livet av sig 9/9 2009 men hittades inte förräns 15 oktober!

2011-03-09 @ 23:40:00
Postat av: Denise♥

Hej, jag har en tävling på bloggen där du kan vinna ett rosa rosett halsband :) var gärna med och tävla! Det ända du behöver göra är att följa mig på bloglovin sedan skriva varför just du vill vinna :) lycka till.



http://niiisans.blogg.se/2011/march/vinn-ett-rosa-rosett-halsband.html#comment

2011-03-10 @ 00:46:48
URL: http://niiisans.blogg.se/
Postat av: Ida Åhlin

Emma var en snäll och fantastisk person jag lärde tjänna hon när min bror var ihop med honom fast det var gansk länge sedan då var jag ganska ung med hon var jätte snäll oh söt åt mig och hon utstrålade värme när jag fick höra att hon var dör så utbröt jag i tårar. Saknar dig Emma!!!!

2011-12-17 @ 15:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0