Änglar

Snön virvlar vilset omkring utanför mitt fönster, små flingor dansar i harmoni och bildar ett vitt täcke över den gråa asfalten. Ljusa skepnader välkommnar med öppna armar, de ser, de vakar , de förstår. Med bara fötter springer de över den löv tunna skaren och leker ta fatt klingande barn skratt värmer din själ. Tunna skynken döljer den nakna oskuldsfulla huden , för dom finns ingen kyla, ingen hunger och ingen ondska.
Blunda vackra du, snurra och andas in deras kärlek. Ni är behöver inte vara vilsna, du behöver inte vara ensam. 

Jag tror på änglar, jag vet att dom finns. Så länge jag tror så behöver jag inte tvivla, jag behöver inte vara ensam, jag behöver inte säga hej då. 



(bild lånad från google) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0