Stackars kungen, han får aldrig vara ifred.

Det känns som att kungen och Kissie tävlade om framsidan på expressen,vem fick första platsen?!
Kissie och kungen the KK! Oslagbart underbart båda har ett past (förflutet)som dom springer ifrån och visar upp en fasad som många skulle kunna döda för. Pengarna strömmar in och livet i stockholm verkar inte vara så tufft som det låter.

Jag erkänner att jag följer Kissies blogg och är grymt avundsjuk på hur hon lyckats fånga allas hjärtan! Hur har hon lyckats? Hårt slit - blod svett och tårar? troligtvis inte.Är hon verkligen så lycklig som hon skriver på bloggen? Finns det faktiskt överskott av den utrotningshotade varan "lycka"? Isåfall borde jag skaffa stora silikon tuttar och flytta till stockholm, Skulle jag må bättre då? Troligtvis inte. 
Visst skulle jag vilja vara superman och rädda hela världen, kunna ge alla fattiga barn allt dom behöver.

Eller så skulle jag kunna vara realistisk och inse att jag kommer att dö på Planeten Jorden men slitet hår och små skrumpa häng bröst. Dregglande efter kronofogdens anställa män eftersom det är de enda som kommer in i mitt hem fyllt av 220 katter och berg höga som åreskutan av gamla blend mentol fimpar.  
Det är ändå lite skrattretande att man har så höga drömmar och förhoppningar och i andra sekunden ändra sig när man tittar ut genom fönstret och ser grannen klippa gräset med krökt rygg och vandalister till ungar.  
Kanske ska man göra något vettigt av livet som att "jobba, köpa hus, få barn och skaffa ikea kort" (lånade det sista av kissie). Det är ju faktiskt det man lär sig som liten, att jobba och vara lycklig. 
Jag tänkte på en sak nu när jag såg Aladdin filmen , han är halv naken och springer runt på gatan i agrabah och "stjäl mat för jag är desperat", han följer med en gammal äcklig gubbe ut i öknen som han träffade i en fängelse cell, och helt plötsligt så är aladdin den mest lyckliga mannen i värlen och han gifter sig med prinsessan Jasmine. Nu drog jag inte hela berättelsen visst fick han kämpa för henne men om man tittar på filmen ur ett barns perspektiv (jag är ju ett barn!) så är det de man ser. 
Och allvarligt talat är det inte så kungen fick sin underbara Silvia? 
Och jag såg inte att aladdin gick på strippklubb eller handlade med kriminella när han äntligen fick Jasmine! Men nu ska jag sluta rakka ner på stackars kungen, han ville ju trots allt inte vara kung och jag tycker faktiskt synd om honnom.
Precis som jag inte ville vara "hon från härnösand" eller kissie ville vara den "blonda dumma tjocka bloggaren"  ville nog inte kungen efter att ha tvingats bemanna tronen "svensken som fick allt men var inte nöjd". 

Nu känner jag att det börjar spåra ur, feber yran har gjort mig till en nerv vrak som tvingas linda in sig själv i femtielva ton papper för hon är så svettig och äcklig. 
Jag försökte även äta när jag låg uppe i sängen (mat monster!?) men det var som att svälja glas skärvor, fy fan jag var tvungen att kolla på brödet om det kom från kronfågel eller Nestle barnmat. (as roligt...) 



Kapow! Right in the kisser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0