Musslor

Jag har ätit musslor för första gången ikväll!
Det var faktiskt godare än jag trodde. Klart att jag känner mig som en mördare men de var faktiskt krav märkta. Så de så.
Mina forster föräldrar har bjudigt hem folk på middag i dag. Förrätten var musslor kokta i lök och nån blad grej. Det var jätte gott! Ciabatta bröd med mossarella ost och oregano till var ju ljuvligt.
Till varmrätt blir det orre. Allstå sedan jag flyttade hit så har jag ätit all mat som jag aldrig ens haft tanken på att någonsin testa, men jag ångar mig inte.
Iallafall orren, För dom som inte vet vad det är så är det en fågel. En fågel som bor i skogen och är svart, stor och lite farlig. Man brukar gå till en djur konservator med sin skjutna orre och få den uppstoppad. Alltså man hänger den på väggen. Lite som ett bevis på att man är duktig jägare. Hur i fiden förklarar man vad en uppstoppad fågel är? Låter ju nästan som att man har kört upp den i någon tönts..ja, privata delar (analöppning?!).
Och till det underbara all allt underbara Efterrätt! Nöt botten med vanilj glass och varma hjortron. Å så gott det ska bli! 
Tyvärr så händer det ju alltid saker när jag är med so here it goes.
Idag bakade jag saffrans kaka till morgon kaffet, och spis knapparna /skruvarna är utslitna så man vet aldrig riktigt vilken "figur" som gäller. Så jag vred och vände på de sladdriga vredena tills jag på något sätt fick igång ugnen. Kakan var underbart god och jag tänkte inte så mycket mer på den trasiga ugnen. Jag vred tillbaka knapparna till standard läge (trodde jag) och gick därifrån för att plantera min lata rumpa framför datorn. 
Kvällens varmrätt, orren skall tillagas i ugnen. Den mindre fungerande ugnen. Vi har nu suttit och väntat på varm rätten i en halv timme och tyvärr måste jag erkänna att det är mitt fel, men det vet inte dom. hähähä. <----det där betyder att jag skrattar lite elakt. Jag börjar innse att jag är väldigt övertydlig med allt men hallå, tänk om nån pensionär är inne på min sida. Då måste ju dom oxå förstå? tänk när du blir gammal då kommer du vara tacksam över om det finns nån som skriver riktig svenska och inte använder utomjordiska uttryck som LOL, Wtf, wse, 4u, fck u, OMG, sj och senaste uttrycket jag hörde som är helt as konstigt roflmaos. Det betyder tydligen rullar på golvet och skrattar rumpan av mig. Okej ja det var ju trevligt.
Och garvar, vet ni vad garvar betyder? det är inte alls som 88.8 procenten av svenskarna tror det är. Det är en metod man använder när man behandlar djur skinn. Man garvar skinn. Man garvar inte rumpan av sig. Garvar är inte en synonym till skrattar det är en metod när man behandlar skinn.
Vad lärde ni er i skolan igentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0