Glädje och sorg

Ett ord, några meningar som bildar en text, det kan betyda så mycket.
Jag blev så varm i hjärtat när jag loggade in på facebook i morse. Jag hade fått ett meddelande som innehöll så många peppande ord. En läsare uppskattade min ärlighet, och att jag berättade öppet om vad som många faktiskt inte pratar om.
Jag har så mycket mer att berätta men man blir osäker när man inte vet om det är en bra sak att skriva om det på en sån öppen plats som Internet. Allt lagras och finns kvar och allt innehåll är offentligt.
Men allt har hänt, allt påverkar mig och folk i min omgivning, och det händer så många fler än jag. Jag tar den ”risken” isåfall, att blotta mig själv för att hjälpa andra att gå vidare. Jag har gått vidare med mitt liv, Det finns saker som jag inte kan göra längre, men det finns så mycket mer jag kan göra nu innan allt hände.
Jag ångrar ingenting jag gjort, Om det är vad som har krävts för att jag skulle bli den jag är idag så kan jag inget annat än vara tacksam att jag tog mig ur det och att jag nu har erfarenhet som kan hjälpa.
Jag har fått hjälp av andra som varigt missbrukare. En del är rena, vissa lever fortfarande i drogens starka hand och de flesta är döda.
Jag minns dig Mac, och jag kommer aldrig sluta älska dig.
Om du skulle varigt levande i dag skulle jag hjälpa dig, precis som du hjälpte mig. Du fick mig att vilja leva igen och du fick mig att vilja dö. Jag vet att du ville mig väl, och det ville jag dig med. Det var en olycka, du behöver inte bli förlåten. Du var bara mänsklig.

Jag älskar dig tills döden skiljer oss åt, och alla dagar där efter.
För alltid din Ellinore.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0