Fucking Februari

Nu är det februari. Våren närmar sig med stormsteg och solens strålar kikar äntligen fram bakom de tunga vita molnen ovanför oss. (Eller inte!)
Idag är det snöstorm och solen är efterlyst i snart två veckor. Försökte att gå ut för att få en hint av friskluft på ett ögonblick blev jag snöigare än snöns snögubbe.
Hur i friden blev det så här? Det är snart mars månad, då ska allt tina och lukta äckligt. Tjipp i kängorna och blöta vantar. ”nej tyvärr så kommer inte sommaren i år, den ha tagit semester”.  -Jaha nämen okej då fortsätter vi att elda med dammråttor resten av året. (då överlever jag länge.)
Är det meningen att vi ska ut och ta vara på vintern? Är den sur för att vi hellre stannade hemma och såg på Solsidan istället för att glada frysa ihjäl i slalom backen?
Men man blir ju så förvirrad av alla dessa ”regler”, visst vet ni att det finns ”regler” i dagens samhälle? ”regler som bestämmer att du är för stor för att leka med Barbie men för liten att ha pojkvän. Jojjo men! Precis som regler i pulka backen. För liten för att åka utan hjälm och för stor för att få plats på den minimala stjärtlappen.

Alla permanentade rosa mammor åker Toys´r us senaste pulka med sina barn, dricker varm choklad ur sina Lundhags kåsor och skrattar och låter solen ge dom små friska fräknar på deras lena mjuk bruna hy.

Också kommer jag, den långbenta spretiga älgen. Med blött slibbigt ansikte. Runnen maskara på kinderna och läppstifts rand på tänderna. Glad i hågen skrämmer  jag alla ungar medans jag dundrar ner för backen på en plask kasse från Ica. Korkar upp en vinflaska med mora kniven och hoppar upp och ner för att hålla värmen i mina små svarta Converse.

 Ja visst finns det ”regler” i samhället. Men regler är ju till för att brytas eller hur? Hähähä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0