Det här är jag Osminkad.





Jag börjar antingen bli gammal eller så har mitt bäst före datum gått ut.
När jag klev ur duschen i morse stog det en blek, slibblrig och helt främmande ful sak framför mig. Hjälp! jag kastade mig snabbt till andra sidan rummet för att inte bli laser dödad av de röda stirriga ögon som hängde som pungkulor på de lik vita knotinga och vårtiga ansiktet. Jag låg spänd i foster ställning och bad om att få överleva detta fasansfulla möte med det groteska monstret.
När jag kollade upp för att se om det försvunnit såg jag hur den kom närmare och närmare. Håret var stripigt och hängde ner som döda maskar. Läpparna var skrynkliga som russin och hakan var snarlikt jabba da hutts drösiga kropp.
 
Vad hände med den tiden då jag klev ur duchen och lite ansiktskräm och hårborste gjorde jobbet?
Ett par jeans och t-shirt sen var jag redo att gå?
Mitt bäst före datum är tydligen förbi. Jag höll på tappa handuken när jag såg  mig själv i spegeln, och det hade ju gett mig ännu bättre själv kännsla. Ja det är vel inget fel på min päron formade rumpa och små krumpna plommon "bröst"? vaddå gillar du inte mina vakra mjuka välformade valkar? -"jaha det där, ja det är bara eksem och åder brock". Vaddå våt, har du inte hört talas om glidmedel snåljåp?
Nej men seriöst nu måste jag gå och koka lite gröt med linfrön, eller nä inga linfrön dom fastnar i lös tänderna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0